De passer live chat på hjemmesider

Bedste Live Chat?

Du har med garanti prøvet at tale via en Live Chat om et produkt, du har set på en online shops hjemmeside. Det har vi alle sammen. Ofte er det jo Live Chatten, vi foretrækker. Vi har nemlig opdaget, at den svarer meget hurtigt. Vi skal derfor ikke sidde i timevis ved en telefon og vente på, at der bliver svaret. Vi skal heller ikke vente i dagevis på at få svar, hvis vi kontakter shoppen via mail eller en kontaktformular. Og ja, mange af os har da også oplevet slet ikke at få svar. Enten på telefonen eller via mail. Så Live Chatten er med gode grunde vores foretrukne medie at bruge, når vi vil i kontakt med en shop.

Store forskelle

Men har du lagt mærke til, at der er stor forskel på de forskellige shops Live Chats og support? Du kan nemlig ret hurtigt gennemskue om den Live Chat, du er i kontakt med, er styret af en robot eller af et rigtigt menneske. Og ja, er det en Live Chat, som styres af en robot, så vælger du garanteret at gå til en anden shop, hvor de sælger det samme eller et lignende produkt. Er det derimod en Live Chat, hvor der sidder et menneske – sådan af kød og blod – bagved, så ender det ofte med, at du køber produktet, eller at du finder et andet produkt fra den samme shop.

Mennesker svarer bare bedre

Og hvad er grunden til det? Det har nok noget at gøre med, at når der sidder et menneske bagved Live Chatten, så får du klare og præcise svar. Og du kan have en lidt længere dialog. Er det en robot, så bliver Live Chatten ligesom standardiseret. På samme måde, som, når du ringer op til et stort flyselskab, hvor du bliver henvist til den ene, eller den anden underafdeling via ord, du skal indtale, så robotten kan sende dig i den rigtige retning.

Disclaimer

Related Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.