Der går efterhånden temmelig lang tid i mellem, at vi får besøg af vores it-supporter. Ikke at vi hyrer ham mindre end vi plejer. Faktisk bruger vi ham nok en hel del mere end vi gjorde tidligere. Da havde vi nemlig vores egen it-mand ansat og derfor ikke så ofte brug for ekstern konsulent hjælp. Næhh, grunden til at vi ikke ser ham så ofte mere er simpelthen, at han laver langt de fleste af opgaverne via fjernopkobling.
Arbejdet via fjernopkobling foregår ved, at vi går ind på it-konsulentens hjemmeside og starter et lille program op på vores computer. Herefter dukker der en lille boks op, hvor vi skal trykke godkend, og så har supporteren adgang til vores pc. Det er ganske smart og ret imponerende. Det gode ved systemet er, at vi kan følge med i, hvad han laver på skærmen. Helt ligesom hvis han havde siddet herude hos os, som han gjorde i gamle dage. Så nu sidder han såmænd bare derhjemme i sin lænestol dagen lang og kommer næsten aldrig ud af huset J
Jeg ved selvfølgelig ikke om vores konsulent sidder hjemme i sin lænestol, når han arbejder for os. Men det kunne han for den sags skyld ligeså godt gøre. Ja faktisk, behøver han jo slet ikke være der hvor vi regner med. Han kan jo sidde i et sommerhus eller måske endda et sted i udlandet og lave arbejdet. Det betyder ingenting i dag. Internettet har virkelig bragt mange nye ting med sig.
En anden smart ting ved systemet er, at det faktisk er noget billigere for os, at benytte supporten, når der ikke skal betales timeløn og kørselspenge til transport. Og så kan han ofte gå i gang med opgaven med det samme uden at vi skal aftale en bestemt dag, hvor det kan passe ind, at han kommer på besøg hos os. Det er slet og ret genialt!
Det er ganske imponerende, hvad der kan lade sig gøre i dag. Specielt når det drejer sig om elektroniske produkter og ydelser. Det er noget helt andet, når det drejer sig om fysiske produkter, ydelser, og steder. Så er man stadig nødt til at befinde sig på stedet, nøjagtig som det altid har været. Så kan man ikke bare “opbevare” sig et andet sted.